پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ 
مراكز فرهنگی شهرداری قدس میزبان رویدادهای مختلف كشوری
شهروندان و بویژه هنرمندان شهرقدس سال 98 در 96 برنامه و رویداد مختلف فرهنگی و هنری از جمله جشن‌های بزرگ ملی، مذهبی و آیینی، همایش‌ها، دوره‌های آموزشی، نمایشگاه آثار هنری، کنسرت‌ها و... که در سالن فرهنگ و هنر باغ ملی شهرقدس برگزار شد، شرکت کردند.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، زمانی که بحث توسعه و پیشرفت یک شهر به میان می‌آید، ایجاد زیرساخت‌های عمرانی مورد تاکید قرار می‌گیرد. به بیان دیگر، توسعه زیرساخت‌های شهری پیش‌نیاز و بسترساز پیشرفت یک شهر در بخش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، خدمات عمومی و... می‌باشد. در سال‌های اخیر شهرداری قدس با توسعه زیرساخت‌های شهری از جمله اجرای پروژه‌های شاخص عمرانی، بستر را برای پیشرفت روزافزون این شهر مهیا ساخته است که این رویکرد مدیریت شهری، امروز شهرقدس را به قطب فرهنگی و ورزشی در سطح کشور تبدیل کرده است.  

یکی از پروژه‌های بزرگی که در سال‌های اخیر به بهره‌برداری رسیده است مجموعه آمفی‌تئاتر فرهنگ و هنر می‌باشد. امکانات منحصر‌به‌فرد و مدرنی که در این مجموعه گرد هم آمده، موجب شده است در 3 سال گذشته رویدادهای فرهنگی و هنری بزرگی به میزبانی شهرقدس برگزار شود؛ رویدادهایی که موجب ارتقای بیش از پیش فرهنگ و هنر شهرمان شده است.
اما فارغ از توسعه زیرساخت‌های شهری؛ چگونگی بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها و به فعلیت رساندن ظرفیت‌های بالقوه آنها نیز حائز اهمیت فراوان است؛ موضوعی که در سالن فرهنگ و هنر شهرقدس بخوبی ظهور و بروز یافته است و شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در این مجموعه بوده‌ایم.  

سال 98 یکی از پربارترین سال‌های فعالیت سالن فرهنگ و هنر بود، به‌ گونه‌ای که در این سال، 96 برنامه مختلف فرهنگی و هنری با شرکت انبوهی از شهروندان برگزار گردیده است.

برگزاری جشن‌های بزرگ ملی، مذهبی و آیینی به مناسبت‌های مختلف که با حضور هزاران نفر از شهروندان برپا شدند، موجی از شادی و نشاط را در جامعه ایجاد کردند. جشن‌های شبانه با حضور هنرمندان صداوسیما به مناسبت دهه امامت و ولایت به مدت 7 شب و جشن‌های ویژه اعیاد مختلف از جمله مراسماتی است که در این مجموعه برگزار گردیده است.

برگزاری همایش‌های رایگان با حضور اساتید مطرح کشور جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی شهروندان از دیگر محورهای مهم اقدامات مسئولان سالن فرهنگ و هنر می‌باشد که در این زمینه نیز می‌توان به همایش بزرگ قرآنی تدبر در سوره مبارکه فجر، همایش سبک زندگی قرآنی با حضور استاد منیژه رجبی، همایش دکتر انوشه، همایش ناظران و نمایندگان شورای نگهبان، همایش هفته نیروی انتظامی، همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی، همایش تاکسیرانی، سمینار اخلاق و زندگی و فرهنگ ازدواج با حضور دکتر انوشه، همایش‌های هفتگی رایگان با موضوع حل تعارض بین همسران، فرزندپروری، همسرداری، تربیت جنسی کودکان و... اشاره کرد.

مجموعه آمفی‌تئاتر فرهنگ و هنر همچنین در راستای رسالت اصلی خود که رشد و ارتقای فرهنگ و هنر جامعه است، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف نیز می‌کند که در سال 98 اقشار مختلف مردم شهرقدس از این دوره‌های آموزشی بهره فراوانی بردند. دوره‌های آموزشی همراه با آزمون گویندگی (فن بیان)، بداهه‌پردازی، اجرای دکلمه‌خوانی، گویندگی خبر، سخنوری، مجری‌گری و دوبله، دوره‌های آموزشی انواع سازهای موسیقی همراه با تست استعدادیابی، ورکشاپ آینه‌کاری، دوره آموزشی پخت کیک و شیرینی، ورکشاپ سیاه‌قلم، تکنیک آبرنگ و رنگ روغن، دوره‌های آموزشی هنر چرمدوزی، دوره‌ آموزشی آینه‌کاری، دوره آموزشی گل مرغ، دوره سافالگری، جادوی آب و خاک، ورکشاپ آموزشی کودک و بزرگسال، مسابقه بزرگ پخت و تزئین انواع حلوای نذری، دوره آموزشی همیاران پلیس به مناسبت هفته نیروی انتظامی، دوره آموزشی و توان‌افزایی تشریح و بررسی اسناد توسعه (شهرستان‌های قدس، شهریار و ملارد) و دوره‌ آموزشی پرسنل شهرداری برنامه‌های آموزشی این مجموعه را در سال گذشته شامل می‌شدند.

سالن فرهنگ و هنر همچنین بستری مناسب برای برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان رشته‌‌‌های مختلف بویژه هنرمندان بومی این شهر است تا نطقه تلاقی و ارتباطی باشد میان شهروندان با فرزندان هنرمند شهرقدسی. نمایشگاه و گالری از آثار هنرمندان برجسته شهرقدسی، برپایی غرفه‌هایی از دستاورد‌های و توانمندی‌های هنرمندان در جشنواره قربان تا غدیر با بیش از 30 غرفه، نمایشگاه خط لاتین، نمایشگاه هنرجویی سالن هنرمندان، نمایشگاه گروهی سالن هنرمندان و بازدید رئیس ارشاد و فرماندار از این نمایشگاه ، و اجرای تئاتر پنجره‌ای برای پریدن به مدت 5 شب از نمایشگاه‌هایی هنری است که در سال 98 برگزار گردید.

پتانسیل‌های فوق‌العاده این مجموعه این فرصت را در اختیار شهرقدس قرار داده است که میزبان رویدادهای مختلف کشوری باشد، به طوری که در سال سپری شده، دومین رویداد بین‌المللی استارتاپ جاده ابریشم؛ بستر بین‌المللی شبکه‌سازی و شتابدهی استارتاپی و همچنین نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان‌های حمل و نقل و مدیران عامل سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی شهرداری‌های منطقه یک کشور در این مجموعه برگزار شد.

برگزاری 12 کنسرت هنرمندان مطرح با مشارکت بخش خصوصی، برگزاری همایش سوگواره و مراسم بزرگداشت شهدای مقاومت و سردار شهید قاسم سلیمانی، همایش روز بدون رانندگی به مناسبت روز ایمنی و حمل و نقل، همایش تجلیل از معلمین شایسته منطقه‌ای و استانی به همت اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس، برگزاری جشن پایان دوره کلاس‌های استعدادیابی، برگزاری طرح حفظ جزء 30 قرآن کریم و مسابقات قرآن، عترت و نماز استانی، تجلیل از کارمندان نمونه ادارات به مناسبت هفته دولت، طرح ملی گفتگوی خانواده با هدف مساله‌یابی گروهی نهاد خانواده، همایش شانزدهمین سالروز آغاز فعالیت انجمن معتادان گمنام، و دومین جشنواره حفظ سنت‌های ملی به مناسبت شب یلدا از دیگر رویداد‌های مهمی است که به میزبانی مجموعه آمفی‌تئاتر فرهنگ و هنر به وقوع پیوست.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0