شنبه, 6 مرداد 1403
  • ساعت : ۰۸:۳۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 60
  • کد خبر : ۱۳۰۴۰
امكان استعلام شناسنامه فنی و معماری ساختمان برای متقاضیان پیش‌فروش ساختمان فراهم شود
رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس از شهرداری خواست امکان استعلام شناسنامه فنی و معماری ساختمان را برای متقاضیان پیش‌فروش ساختمان فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر قدس؛ سعید ندیری در نطق پیش از دستور خود در جلسه روز یکشنبه ۲۰ خرداد شورای اسلامی گفت: بر اساس بند ۴ ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی قانون پیش‌فروش ساختمان، مشخصات فنی و معماری ساختمانی که واحد در آن احداث می‌شود؛ مانند موقعیت، کاربری و مساحت کل عرصه و زیربنا، تعداد طبقات و کل واحدها، نما، نوع مصالح مصرفی ساختمان، سیستم گرمایش و سرمایش و قسمت‌های مشترک و سایر مواردی که در پروانه ساخت و شناسنامه فنی هر واحد قید شده یا عرفا در قیمت موثر است، باید در قرارداد پیش‌فروش قید گردد. لذا شهرداری باید امکان استعلام موارد فوق‌الذکر را برای شهروندان فراهم نماید.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر انعقاد قراردادهای پیش‌فروش ساختمان افزایش یافته است، دریافت شناسنامه فنی و معماری می‌تواند از تخلفات و دعواهای قضایی مربوط به پیش‌فروش ساختمان جلوگیری کند.

 

رئیس شورای اسلامی شهرستان قدس خاطرنشان کرد: استناد به اسناد بالادستی که توسط شهرداری صادر شده است در فرآیند عقد قراردادهای پیش‌فروش ساختمان می‌تواند از بروز این مسائل پیشگیری نماید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.15.0
    V6.1.15.0