Friday, March 29, 2024
  • time : 00:00
  • Date : Tue Dec 15, 2020
  • item visited : 2780
توزیع عادلانه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق كم‌برخوردار

احداث همزمان چندین پروژه ورزشی توسط شهرداری قدس

شهرداری قدس همواره نگاه ویژه‌ای به امر ترویج ورزش و توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته است که حاصل این رویکرد، برگزاری مسابقات رسمی کشوری و بین‌المللی و پرورش قهرمانان در رشته‌های مختلف ورزشی بوده است؛ موضوعی که شهر قدس را به قطب ورزشی در سطح کشور تبدیل نموده است. حال رویکرد توسعه‌گرانه مدیریت شهری قدس در حوزه ورزش با طراحی و اجرای چندین پروژه ورزشی ادامه دارد؛ پروژه‌هایی از قبیل سالن ورزشی منطقه یک، استخر و مجموعه ورزشی واقع در بلوار شهدای اصناف، هتل ورزشی، استخر سرخه‌حصار و استخر بانوان مواردی هستند که سرانه ورزشی شهر قدس را به طور قابل توجهی ارتقا خواهند داد.

شهرداری و شورای اسلامی در دوره پنجم مدیریت شهری با توجه به جایگاه والای ورزش و تحقق اهداف پیش‌بینی شده در برنامه‌های بالادستی توسعه کشور در زمینه ارتقای جایگاه ورزش همگانی، سلامت جامعه و کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات عمرانی و توسعه‌ای در حوزه فضاهای ورزشی عمومی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است. یکی از ظرفیت‌ها و برندهای مهم در شهرقدس حوزه ورزش و قهرمانان شاخص ورزشی هستند که همه‌ساله شاهد افتخارآفرینی این عزیزان در میادین بین‌المللی و جهانی هستیم و بایستی با تمهید مسئولان روز به روز شاهد رشد و پیشرفت این حوزه در شهرقدس باشیم. در کنار حوزه ورزش قهرمانی، وظیفه قانونی شهرداری‌ها توسعه ورزش همگانی است و در همین راستا شهرداری قدس در سال‌های اخیر نسبت به احداث پروژه‌های متعدد ورزشی اقدام کرده است. سال ۹۹ با توجه به هدف‌گذاری به عنوان سال ارتقای سرانه‌های عمومی شهرقدس، پروژه‌های ورزشی متنوعی در نقاط مختلف شهرقدس با اولویت مناطق کمتربرخوردار در دست اقدام و احداث است.

 

پیشرفت فیزیکی قابل توجه سالن ورزشی منطقه یک
سالن ورزشی منطقه یک شهرقدس در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی قابل توجه خود سهم مهمی در افزایش سرانه‌ ورزشی شهرقدس با افتتاح در سال جاری خواهد داشت. این سالن ورزشی با کاربری چندمنظوره شامل سالن بسکتبال، والیبال و فوتسال با برآورد هزینه تقریبی پنجاه میلیارد ریال در 2 بخش سوله ورزشی به مساحت ۸۷۰ مترمربع و با ظرفیت ۳۰۰ نفر تماشاگر و قسمت اداری با مساحت زیربنای ۵۴۰ مترمربع در 2 طبقه ۲۷۰ متری در حال احداث می‌باشد و در حال حاضر با  پیشرفت فیزیکی 60 درصدی  در دست احداث است.

 

مجموعه ورزشی واقع در بلوار شهدای اصناف
از دیگر اقدامات این شهرداری در حوزه ورزش می‌توان به احداث مجموعه ورزشی جنب سازمان مدیریت پسماند شهرداری اشاره کرد که این سالن ورزشی چندمنظوره شامل سالن فوتسال، بسکتبال و والیبال و ساختمان اداری در 2 طبقه با زیربنا 205 مترمربع می‌باشد، همچنین استخر این مجموعه با مساحت 2400 مترمربع شامل سوله با 2 استخر دوقلو برای بانوان و آقایان با مساحت 1400 مترمربع و ساختمان اداری شامل رختکن، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی با مساحت 1000 مترمربع است.

در حال حاضر این مجموعه بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که عملیات احداث این مجموعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال اجراست. توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی و گسترش آن در نقاط و محلات مختلف سطح شهر به منظور تأمین رفاه حال شهروندان، دغدغه مدیریت شهری است که به همین منظور شهرداری قدس با ایجاد اماکن ورزشی در سطح محلات و نقاط کمتربرخوردار، سعی دارد سرانه‌های این حوزه را ارتقا بخشد.

 

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0