Thursday, March 28, 2024
  • Date : Thu Mar 12, 2020
باید نسل جوان را با معنویت و مظلومیت شهدا آشنا كرد

مهندس ابوطالب آذربرا _ رییس شورای اسلامی شهرستان قدس عنوان کرد:
باید نسل جوان را با معنویت و مظلومیت شهدا آشنا کرد

 22 اسفند ماه كه در تقویم رسمی كشور یادآور مقام شامخ شهید و شهادت است فرصتی ارزشمند برای كارشناسی تاریخ انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس به ویژه تبیین سیاهه دشمنی‌های عمیق و همه‌جانبه جبهه سلطه و استكبار جهانی علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی از اول انقلاب تا به امروز به شمار می‌رود.

با عنایت به جایگاه والا و ممتاز ایثار، جهاد و شهادت در فرهنگ نورانی اسلام، توسعه این فرهنگ و پاسداشت حرمت شهیدان و ایثارگران نیز به تبع آن، جایگاهی بس رفیع و ارزشمند در فرهنگ اسلامی دارد. مجموعه مدیریت شهری نیز با تشکیل کمیسیون اجتماعی و امور ایثارگران تلاش کرده تا گوشه ایی از این همه ایثار را ارج نهد، به مناسبت فرا رسیدن روز شهدا مصاحبه ایی با رییس کمیسیون اجتماعی و امور ایثارگران شورای اسلامی شهرقدس، ابوطالب آذربرا انجام دادیم که در ذیل ماحصل آن را مشاهده می نمایید:  

_ مهمترین وظیفه ما در قبال شهدا چیست؟
 باید پای نسل جوان مملکت را به گلزار شهدا باز کرد تا معنویت و مظلومیت فرزندان پاک و انقلابی کشورشان را درک کنند و ببینند که اجر و پاداش آنها هم نزد پروردگار و هم نزد همه مردم چنان است که لحظه ای از یاد نمی روند و فراموش نمی شوند و این ماندگاری همان عاقبت به خیری است که نصیب هر کس نمی‌شود.


_ یکی از مهمترین مطالبات خانواده شهدا در قدس، ترمیم گلزار شهدا است، آیا این بازسازی کامل شده است؟
 اهمیت و جایگاه رفیع جهاد و شهادت در نظام اعتقادی مردم و مبانی انقلاب اسلامی ایجاب می‌کند که وضعیت گلزار مطهر شهدا از هر حیث با شأن و منزلت شهدا همخوانی داشته باشد، بر این مبنا حفظ و بازسازی گلزار شهدا که باید به‌عنوان سمبل فرهنگ جهاد و شهادت، فراروی نسل‌های آتی و ادامه‌دهندگان راه انقلاب اسلامی قرار گیرد، امری لازم است؛ بر همین اساس هماهنگی لازم در خصوص اجرای اصولی عملیات مرمت و بازسازی مزار شهدا در دستور کار قرار  گرفت که فاز اول و دوم  آن به اتمام رسیده است. با توجه به اینکه سالیان زیادی از احداث گلزار شهدای شهر قدس می‌گذرد، بنای این مکان دچار فرسودگی‌هایی شده است  به همین منظور بازسازی و مرمت گلزار شهدا در دستور کار قرار گرفت.


_ یکی از کارهای بسیار خوب شورا و شهرداری احداث حسینیه شهدای گمنام است، این پروژه چگونه اجرایی شد؟
ساخت  و تکمیل  حسینیه شهدای گمنام در ضلع غربی شهرستان قدس در یک فضای باز در قسمت ورودی پارک حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف  و تمام هزینه و امور ساخت و نظارت آن به عهده شورای اسلامی و شهرداری قدس گذاشته شد. این پروژه در حال حاضر تکمیل شده  و به همت جوانان ولایی و زحمت‌کش و با مدیریت هیأت امنای این مکان مقدس شاهد برگزاری مراسم‌های بسیار گسترده با حضور صدها عاشق، مرید و پیرو راه شهیدان  در این مکان هستیم.


 _ موزه شهدا در مکان نیز در دهه مبارک فجر افتتاح شد، روند اجرای این پروژه چگونه بود؟
با پیگیری ها صورت گرفته در فضایی که روبروی این بارگاه موجود است، موزه شهدای شهرستان قدس دایر گردید تا شهروندان از این مکان معنوی استفاده بیشتری ببرند، خوشبختانه پس از تکمیل ساختمان با همکاری بنیاد شهید شهرستان و خانواده معظم شهدا این موزه آغاز به کار کرده است .


_ در تمام شهرها ساخت تمثال مبارک شهدا و نقاشی دیواری مرسوم است، در قدس نیز این اتفاق افتاده است؟
 طراحی تمثال و تصویر شهدای عظیم الشان شهر قدس در بیش از ۳۰ مکان شهر طراحی و ترسیم شده است. همچنین دیوار نویسی های مختلف با مضامین و شعارهای فرهنگی و مذهبی منعکس کننده فرهنگ ایثار و شهادت در شهر است که به صورت منظم در سطح شهر صورت پذیرفته است.


_ ساختمان مصلای نماز جمعه قدس چه زمانی به صورت کامل به بهره برداری خواهد رسید؟
 مصلای نماز جمعه به عنوان قطب فرهنگی یک شهر کارکرد های فراوانی دارد، بنابراین مردم ولایت‌مدار و انقلابی  شهر قدس حق دارند که از وجود مصلای نماز جمعه در شهر خود بهره ببرند. در همین راستا مجموعه مدیریت شهری قدس از چند سال پیش توان خود را بر احداث مجموعه مصلای نماز جمعه متمرکز کرده و با تعیین و اختصاص بودجه‌های قابل توجه برای تکمیل این پروژه تلاش می‌کند.


_ در سالی که گذشت چه برنامه هایی در کمیسیون شما اجرا شده است؟
دیدار منظم  با خانواده شهدا و جانبازان ، تجلیل از سه مادران و همسران شهدا به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین ، مساعدت به  برگزاری مراسم دورهمی پیشکسوتان انقلاب اسلامی شهرستان قدس به مناسبت چهلمین و یکمین  سال پیروزی انقلاب اسلامی ، مساعدت مالی به برگزاری مراسم هشتمین یادواره ابرار آیین بزرگداشت شهدای والا مقام شهرستان قدس ، تصویب برگزاری مراسم روز جانباز و ازادگان ، تصویب  مساعدت مالی به برگزاری برنامه های دفاع مقدس ، برگزاری همایش فرزندان انقلاب در قدس از اقدامات این کمیسیون بوده است.


_ و سخن آخر ؟ بنده از زمان آغاز  دوره پنجم شورای اسلامی شهرقدس و با قبول مسئولیت کمیسیون ایثارگران از همان ابتدا تلاش‌های خود را برای برنامه‌ریزی و ارائه خدمات شایسته و درخور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگر به کار بستم، بودن کنار خانواده‌های شهدا و جانبازان و خدمتگزاری برای آن‌ها موجبات خیر و برکت را فراهم می‌آورد و ما هم از همان آغاز فعالیت‌مان در مجموعه شورای اسلامی تمام تلاشمان بر این بود که مصوباتی که در کمیسیون ایثارگران به تصویب می‌رسد، همگی اجرایی و عملی شود و در پایان از  ریاست قرار فرهنگی دفتر امام جمعه محترم شهرستان قدس ، اعضای محترم شورای شهر ، شهردار  و سایر مسوولان شهرستان کمال تقدیر و تشکر دارم.

news source
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0