Friday, March 29, 2024
  • time : 00:00
  • Date : Tue May 26, 2020
طرح جامع ترافیكی شهرقدس تدوین شد
اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری قدس در راستای دستیابی به یک سند راهبردی در این حوزه، در سال گذشته اقدام به مطالعه و تدوین طرح جامع ترافیکی شهرقدس نموده است که زمینه اجرای متمرکز و متوازن طرح‌های ترافیکی را فراهم خواهد نمود.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، اغلب اقدامات اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری قدس شاید در نگاه اول کم‌اهمیت‌‌تر از پروژه‌های شاخص شهری جلوه کند، اما کافیست کوچه‌ها و خیابان‌های شهرمان را بدون علائم راهنمایی و رانندگی از قبیل تابلو‌ها، چراغ‌ها و خطوط محوری تصور کنیم تا به اهمیت و ضرورت این اقدامات پی ببریم.
تمامی اقدامات اداره حمل و نقل و ترافیک تنها یک هدف را دنبال می‌کند و آن ارتقای ایمنی و سهولت در تردد شهروندان در معابر سطح شهر است. اقداماتی همچون اصلاح هندسی معابر، نصب علائم ترافیکی، ساماندهی تقاطع‌ها، خط‌کشی معابر و... زمینه و زیرساخت اجرای قوانین راهنمایی و رانندگی توسط شهروندان را فراهم می‌کند که موجب نظام‌مند شدن عبور و مرور در سطح شهر می‌گردد.

اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری قدس در راستای دستیابی به یک سند راهبردی در این حوزه، در سال گذشته اقدام به مطالعه و تدوین طرح جامع ترافیکی شهرقدس نموده است که زمینه اجرای متمرکز و متوازن طرح‌های ترافیکی را فراهم خواهد نمود.

یکی دیگر از موضوعات مهمی که این اداره دنبال می‌کند، طرح‌های اتصال برخی محور‌های دورن‌شهری به شریان‌های اصلی بین‌شهری است که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به طرح اتصال انتهای بلوار امامزاده به محور چیتگر و اتصال بلوار شورا به بزرگراه شهید لشکری اشاره کرد که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد کاهش ترافیک و دسترسی آسان شهروندان به بزرگ‌راه‌های پیرامون شهر خواهیم بود.

طرح جا‌به‌جایی دوربرگردان‌های بلوار انقلاب و کلهر، اصلاح هندسی تلاقی بلوارهای مصلی و انقلاب اسلامی، طرح اصلاح هندسی لچکی خیابان‌های مبارزان و طالقانی و تهیه طرح اصلاح هندسی دوربرگردان‌های بلوار جمهوری نیز در راستای روان‌سازی ترافیک شهری در سال 98 به مرحله انجام رسید.

خط‌کشی محوری 123500 متر از معابر سطح شهر، رنگ‌آمیزی 100 مورد سرعت‌گیر و بلوک‌ عابر پیاده، نصب و تعمیر 132 مورد چراغ‌های زمان‌دار و چشمک‌زن، نصب 539 عدد تابلوهای جان‌پناه، بال کبوتری، یکطرفه، احتیاط، راهنمای مسیر، حمل با جرثقیل، گروهبانی، توقف مطلقا ممنوع و...، نصب و تعویض استوانه‌های ترافیکی در دوربرگردان‌ها و حاشیه جزایر ترافیکی و نصب 2556 گل میخ بخشی از انبوه اقداماتی است که  اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری قدس در سال گذشته جهت ارتقای ایمنی معابر سطح شهر اجرایی کرده است.

همچنین ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده، پیگیری درخصوص تهیه زمین جهت احداث پارک ترافیک، جانمایی سرعت‌گیرها و بلوک‌های عابر پیاده در سطح شهر به صورت مستمر، مرمت و مرتب نمودن تابلوهای سطح شهر، ساماندهی رمپ A  پل پیامبر اعظم(ص)، احداث محل عبور عابرین پیاده و معلولین و جانبازان، طرح استقبال از مهر شامل اجرا و رنگ‌آمیزی سرعت‌گیرها و بلوک‌های عابر پیاده، تعمیر تابلوهای واقع در قبل و بعد از مدارس، رنگ‌آمیزی و خط‌کشی داخل مدارس، آموزش فرهنگ ترافیک در پارک ترافیک موقت و اماکن آموزشی و فرهنگی، مسدود کردن ابتدای بلوار مصلی جهت کاهش ترافیک و یکطرفه نمودن خیابان‌های صنعت چهارم و فروردین یکم از جمله دیگر اقدامات مهمی است که اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری قدس در سال 98 انجام داده است.

Average :  0 |  Submitted :  0

Tags

    6.1.7.0
    V6.1.7.0