جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۷/۰۸/۲۶ 
  • تعداد بازدید : 286
  • کد خبر : ۶۴۴۳
در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل در عبور و مرور:
عملیات تعریض پیاده رو در خیابان فرهنگ در حال انجام است
شهردار قدس گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل در عبور و مرور، پس از اجرای شبکه جمع آوری آبهای سطحی در انتهای خیابان فرهنگ با جمع آوری انهار و مجاری آب، عملیات تعریض پیاده روی این خیابان در حال انجام است.  

در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل در عبور و مرور: 
عملیات تعریض پیاده رو در خیابان فرهنگ در حال انجام است 
شهردار قدس، گفت: در راستای صیانت از حقوق شهروندی و تسهیل در عبور و مرور، پس از اجرای شبکه جمع آوری آبهای سطحی در انتهای خیابان فرهنگ با جمع آوری انهار و مجاری آب، عملیات تعریض پیاده روی این خیابان در حال انجام است.                                                                                                                                      
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مسعود مختاری، ضمن بیان لزوم وجود پیاده رو در فضاهای شهری اظهار داشت: پیاده رو ها جزء اصلی و لاینفک شبکه معابر شهری هستند که باید در برنامه ریزی های شهرسازی و عمرانی علاوه بر توجه به نیازهای حرکت سواره، حفظ و ساماندهی فضای پیاده و پیاده رو  براساس استانداردهای لازم مورد توجه قرار گیرد و متناسب با هدف ساخت آنها این امکان را فراهم نمایند تا شهروند به معنای عام در کنار اصل حفاظت و ایمنی شخصی بتواند به عنوان عابر از فضای لازم برای عبور و مرور شهری استفاده کند. 

شهردار قدس توجه به بهسازی و تعریض پیاده روها را مهم شمرد و افزود: در همین راستا توجه به این فضاها به عنوان یکى از مهمترین فضاها و عرصه‌هاى عمومى در شهرها با اقداماتی نظیر ساخت، بهسازی و تعریض آن یکی وظایف شهرداری ها است که به منظور صیانت از حقوق شهروندان، بهبود کیفیت تردد عابران پیاده، و تأمین و حفظ امنیت شهروندان در هنگام عبور و مرور و... صورت می گیرد. 

وی در ادامه با اشاره به فاز نخست ساماندهی و هدایت آب های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی، جلوگیری از بروز آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب ها در شهر قدس گفت: با توجه به کارشناسی‌های به عمل آمده درقالب شناسایی نقاط حساس و آبگیر در سطح شهر، عملیات اجرایی فاز نخست جمع آوری آبهای سطحی با استفاده از لوله‌های فایبرگلاس (GRP) به طول بیش از یک هزار و دویست متر در خیابان جانبازان از سه‌راه قدس تا خیابان شهید عالمی و انتهای خیابان شهید قربانی تا انتهای خیابان فرهنگ و ... انجام شد. 

شهردار قدس ادامه داد: در ادامه اجرای شبکه جمع آوری آبهای سطحی در انتهای خیابان فرهنگ، با تخریب انهار و مجاری قدیمی آب در این خیابان به منظور الحاق فضای ایجاد شده به پیاده رو، عملیات تعریض پیاده رو در این خیابان آغاز گردیده و در حال انجام است.

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0